Het belangrijkste doel van reclame is naamsbekendheid verwerven. Een oud dogma luidt: herhaling is de kracht van reclame. Hoe vaker een klant jouw bedrijfsnaam hoort, hoe eerder hij/zij geneigd is om van diensten gebruik te maken. En na eindeloos reclame te hebben gemaakt op je wagenpark, de advertenties en wat Alvasi nog meer in petto heeft, stromen de opdrachten binnen.
En dan komt de klant langs. Jouw pand, blinkend in de zon, met zijn prachtige gevelreclame, de bedrijfsauto’s om door een ringetje te halen voor de deur, wapperende vlaggen in de mast, kortom: hier wil jouw klant maar wat graag naar binnen en voelt die zich serieus genomen.
Binnen wordt de liefde voor jouw bedrijf nog groter: aantrekkelijke brochures stralen de klant tegemoet vanaf de receptie. Op de monitor wordt met trots (en terecht!) jouw bedrijfsfilm eindeloos herhaald, zonder te gaan vervelen. De baliemedewerker ontvangt de klant allerhartelijkst met een heerlijke geurende kop vers gezette koffie.
De klant is koning, en zo voelt hij zich ook. Het enige wat ontbreekt is de gouden koets, maar daar had hij dan echt zelf voor moeten zorgen.
De klant kijkt om zich heen en weet: ik krijg hier wat ik nodig heb. Deze mensen spelen geen spelletje met mij. De sfeer is zoals het moet zijn. Passend bij de bedrijfstak die jij vertegenwoordigd. De muren zijn sfeervol aangekleed met een haarscherpe full color print. De kantoorruimtes nodigen uit om zo naar binnen te lopen maar bieden toch voldoende privacy door het gebruik van etched-glass-folie, gesneden met subtiele glooiende vormen. Het lijnenspel van de geprinte vloer voert het zichtveld naar het mystieke achteren. Wat zou daar achter die kunstzinnig beletterde deur zijn?
De bewegwijzering op de deuren en aan het plafond maakt alles duidelijk. De plattegrond hangt overzichtelijk in de stijlvolle wachtruimte. Ook hier weer het prachtige naadloze fotobehang op de muren. De hele ruimte ademt sfeer, passie en vakmanschap.
Je roept de klant bij je. Ondanks de enorme ruimte galmt de stem niet als een eeuwigdurende oorsuis door de ruimte. Dat wordt voorkomen door de geluidsabsorberende akoestische frames met prachtige afbeeldingen die de ruimte verfraaien. Onder het met led verlichte fotoplafond met de afbeelding van een stralende zonnige hemel loopt de klant met je mee. De omstandigheden zijn perfect. De deal gaat gesloten worden. En zo niet, dan is dit in ieder geval wel een heel geslaagde ontmoeting geweest.
Zo’n dag willen we allemaal wel meemaken. Als klant of als collega. (Wat trouwens een interne klant wordt genoemd). De trots die jij voor jouw bedrijf hebt straal je uit. En dat kan je versterken door wat wij bij Alvasi “Printerieur” noemen. De aankleding van jouw pand aan de binnenkant. Laat je klanten trots zijn dat ze van jouw diensten gebruik maken. Maar maak ook collega’s trots zijn op waar ze werken: zorg dat ze met een glimlach ‘s morgens binnen stappen. Werkgeluk bepaalt het succes van jouw bedrijf!