Afgelopen week (22 april – 29 april) was ik naar Las Vegas voor een studiereis met diverse erkende reclamebedrijven van de Sibon (de Bovag van onze branche). Gezamenlijk met een aantal collega-ondernemers, leveranciers en aangesloten scholen vertrokken we op maandagmorgen naar het land van de onbegrensde mogelijkheden. Wat heet…
Voor velen is Las Vegas de gokstad van de wereld. Daar valt inderdaad niet aan te ontkomen. Maar wat is het schitterend om te zien hoe ons vakgebied tot in het extreme wordt toegepast. LED-schermen van 60 meter hoog prijken als reclamezuilen aan The Strip. Daarnaast is met 450 meter het LED-plafond in Fremont Street het langste beeldscherm ter wereld. Het is ongelooflijk wat de mogelijkheden zijn om je als bedrijf te laten zien. Wat een inspiratie!
Erg leerzaam was ook de rondleiding bij Yesco, Amerika’s grootste bedrijf (500 man) in onze branche. Hier worden werkelijk ’s werelds grootste uitingen van reclame ontworpen en geproduceerd. Wij vinden onszelf goed in het maken van reclame, maar we voelden ons als kleine jongetjes in de snoepwinkel.
Laatste vak-gerelateerde excursie was het bezoek aan het Neon Museum. Gaaf om de historische reclames van dichtbij te bekijken. Zo ligt er de imposante gevelreclame van Stardust, het in 2006 afgebroken hotel waar grote namen als Frank Sinatra en Bob Dylan optraden, maar in de jaren ‘60 ook de maffia zijn intrede nam.
Verder zal ik niet ontkennen dat er ook ruimte was om te ontspannen en te genieten. De Hooverdam, Grand Canyon en Route 66 mogen niet ontbreken tijdens zo’n trip. En toegegeven: ook was er aan het einde van een drukke dag tijd voor een Budweisertje. Want mensen, “Don’t forget to enjoy life!”