Hilhorst Reclame uit Staphorst gaat verder onder de naam Alvasi Visuele Vorm Vertalers. De overname door het bedrijf uit Nieuwleusen die afgelopen jaar vorm kreeg, krijgt daarmee een passend vervolg. Tegelijk presenteert Alvasi een nieuw logo. “Met één naam en één logo creëren we duidelijkheid”, legt ondernemer Erik Fieten uit.
Behalve op de gevel van het pand aan de Rollecate in Nieuwleusen, prijkt de naam Alvasi nu ook aan de Wethouder Klompstraat in Staphorst. Toch verandert er achter de voordeur minder dan het lijkt. “We staan bekend om ons vakmanschap in het produceren en bevestigen van onder meer binnen- en buitenreclame, reclame op gebouwen en het beletteren van voertuigen”, vertelt Janniek Hilhorst. “Dat vakmanschap blijft natuurlijk gewoon intact, maar daarnaast hadden we ook altijd al een creatieve kant, met het bedenken en vormgeven van reclame-uitingen. Die kant kennen niet alle klanten, terwijl die expertise ons werk juist zo leuk maakt. De nieuwe naam en uitingen laten dit ook zien.”
Expertise
Andersom ziet ook Fieten alleen maar voordelen in de uitbreiding van Alvasi met het voormalige Hilhorst Reclame. “We zijn elkaars flexibele schil en kunnen zo nodig het werk voor elkaar opvangen. Daarnaast is Alvasi sterk in (bedrijfs)kleding met bedrukking, dus die tak kunnen we verder uitbreiden. Ook kunnen we voor klanten een nieuwe website maken. Wij zijn dan het aanspreekpunt en verantwoordelijk voor de vormgeving. De techniek wordt verzorgd door een partner, zodat kwaliteit gewaarborgd blijft. Zo is de overname een mooie kans om expertise in te kopen.”
Om ‘Alvasi 2.0’ extra kracht bij te zetten, presenteerde het bedrijf onlangs een nieuw logo en werd de naam aangepast van Alvasi Reclame naar Alvasi Visuele Vorm Vertalers. “Met één naam en een modern, fris logo creëren we duidelijkheid richting onze klanten, waarbij creativiteit centraal staat.”
Printerieur
Fieten (31) kijkt er dan ook naar uit om de komende jaren met evenveel enthousiasme, maar nog meer vakkennis en creativiteit de klanten van Alvasi Visuele Vorm Vertalers te bedienen. “We vinden niets mooier dan in de huid van de klant te kruipen en vervolgens in beeld te brengen waar de ondernemer voor staat en waar hij of zij trots op is.” Zo ziet de Nieuwleusenaar grote mogelijkheden in wat hij ‘printerieur’ noemt. “Met bijvoorbeeld fotobehangen, (akoestische) wandpanelen en een gepersonaliseerde balie kun je van elke ruimte een gave, inspirerende plek maken. Iedereen is natuurlijk welkom om bij ons in de showroom de mogelijkheden te komen bekijken.”
Hilhorst (55) is tevreden over de gang van zaken. Hij heeft weliswaar een stapje terug gedaan bij het bedrijf dat hij 29 jaar geleden oprichtte, maar blijft voorlopig actief aan de Wethouder Klompstraat. “Een overname was zeker niet noodzakelijk, maar gezien mijn leeftijd moest ik langzamerhand wel gaan nadenken over de toekomst. Ik had nog geen opvolger, dus dit is voor mij een heel mooie oplossing. Misschien wat vroeg, maar beter dan te laat.”