Tegenwoordig is het niet meer weg te denken bij elk sterk staand en succesvol bedrijf: een marketingstrategie. Waarom is het belangrijk om een goede marketingstrategie te hebben? En wat heeft online en offline marketing daar nou mee te maken?

Online marketing
Online marketing is ook wel de marketing van jouw diensten of producten via internet. Hierbij gaat het erom dat jij je bedrijfsdoelen haalt. Online marketing is hier een onderdeel van. Hierbij kun je denken aan social media, zoekmachineoptimalisatie (Google, Bing, Yahoo etc.) maar ook aan online adverteren. Online marketing is geen doel van je bedrijfsdoelen, wel zorgt het ervoor dat je bedrijfsdoel behaald kan worden.

Waarom is online marketing zo belangrijk voor jouw bedrijf? En waarom zou je er iets mee moeten doen? Het antwoord is vrij simpel en vrij voor de hand liggend. Met online marketing bereik je snel je gehele doelgroep waardoor jij je doelen behaalt! Vergelijkbaar met een algemene (fysieke) winkel. Jouw winkel kan er nog zo mooi uitzien, en je assortiment en diensten kunnen nog zo goed zijn, als niemand van jouw bestaan weet, zul je nooit ver komen. Daarom is het belangrijk om op te vallen.

Een goede website laten maken is stap één, maar als dit geen extra klanten voor je oplevert is het feitelijk weggegooid geld. Daarom is het belangrijk om naast een goed uitziende website ook de inhoud voor elkaar te hebben. Hierbij kan je denken aan SEO (Search Engine Optimization) schrijven. Dit is een manier van schrijven waardoor je eerder gevonden wordt door zoekmachines.

Offline marketing
Generatie Z is op komst en dat betekent dat je alleen maar de jongeren via Instagram, Youtube of andere kanalen kunt aanspreken. Mis dus. Ondanks dat er een grote groei is op social media, is er ook een grote groep die zijn of haar social media opzegt. Mensen worden selectiever en willen op deze manier meer tijd voor zichzelf vrij maken. Niet alleen oudere generaties zijn kritisch op hun social media gebruik, ook steeds meer jongeren zijn zich bewust van hun social media gebruik, waardoor ze dus meer offline zijn. Offline marketing betekent eigenlijk op een traditionele manier je doelgroep gebruiken. Denk hierbij aan billboard reclame, brochures, flyers of spandoeken. Als jouw doelgroep heel lokaal is, is offline marketing zelfs dé manier om jouw doelgroep te bereiken! Maar hoe?

Jouw naamsbekendheid is een zeer belangrijke factor in offline reclame. Merken zoals bijvoorbeeld Mediamarkt en de Kruidvat zijn bekend geworden dankzij hun slogans. Wie kent nou niet: ”ik ben toch niet gék?” en “steeds verassend, altijd voordelig?” Herhaal je boodschap in combinatie met je merknaam en jouw naamsbekendheid stijgt enorm!

Ook is een persoonlijke benadering erg belangrijk wat betreft offline reclame. Een persoonlijke benadering geeft (potentiële) klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn. Een handdruk en een gesprek maken meer indruk dan likes op social media.

Er zijn dus meer dan genoeg redenen waarom je jouw marketing op orde moet hebben. Heb je hier problemen mee? Of heb je zin om eens te sparren over ideeën? Wij helpen je hier graag bij! De koffie staat al klaar voor een inspirerende ontmoeting.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu
Call Now Button