Ype Koopman werkt al 9 jaar bij Alvasi Reclame in Staphorst (voorheen Hilhorst Reclame).
Hij is één van de creatievelingen die zich focust op de vormgeving en concepting.
Wat is jouw favoriete reclameslogan?
‘Vreemd maar wel lekker’ van Rivella, omdat het eigenlijk precies beschrijft wat het ook is!
Vreemd heeft vaak een negatieve lading en dat wordt met deze reclameslogan mooi omgebogen.
Wat vind jij de allerbeste reclame die jij ooit hebt gezien?
Dat zijn veel reclames van Centraal Beheer. Zoals bijvoorbeeld de reclame van Adam en Eva.
Helaas is de reclame direct verbannen en was het van korte duur dat deze reclame op televisie was.
Welke ik ook erg goed vind van Centraal Beheer is de ‘invasie’. Puur door de humor en de onverwachtse twist die je niet aan ziet komen.
En iedereen kent de uitspraak ook bij de reclame: “Even apeldoorn bellen!”
Naast wie wil je in het vliegtuig zitten?
Een slank persoon. Geen extra woorden voor nodig.
Waar zou je graag nog heen willen?
De Malediven lijkt mij wel erg mooi. Een net iets luxer tropisch eiland!
Waar gaan je handen van jeuken?
Onrecht, daar gaan mijn handen van jeuken. Maar ik moet zeggen dat mijn handen niet heel snel ergens van gaan jeuken.
Waar ik héél trots op ben…
Lekker cliché, mijn kinderen en mijn gezin. Daarnaast ben ik trots op hetgeen wat ik heb mogen doen met muziek in het verleden.
Bekijk hieronder één van onze nummers:
En wat echt niemand van mij weet is…
Dat weet ook echt helemaal niemand…
dat ik repelsteeltje heet.
Wat is je lievelingseten?
Ik heb geen specifieke voorkeur.
Wat was je laatste vakantiebestemming?
Mallorca, heerlijk met mijn gezin.
Eerste (bij)baantje?
Bollenpellen op mijn 14e of 15e en daarna heb ik overpakwerk bij Rubitec gedaan.
Als ik een auto was dan was ik een…
Concept-car; maakt niet uit welk merk, als het maar een concept is.
Als je morgenochtend wakker wordt en je hebt ineens een superpower, welke power heb je dan?
Dan zou ik graag de superpower hebben tot tijdreizen. Omdat het mij leuk lijkt om terug te kijken hoe het was, maar ook om in de toekomst te kunnen kijken.